Dit is de hoogwaardige touringband van Bridgestone, ontworpen in lijn met het motorvermogen en de comforteisen van luxewagens en middenklassers. Superieure rijkwaliteiten in droge en natte weersomstandigheden Binnenzijde van het loopvlakpatroon is speciaal ontworpen voor betere grip Uitstekende stuurreactie, wegligging en rechtuitstabiliteit bij hogere snelheden Hoog comfort en verminderde Geluidsproductie Leverbaar als Run Flat in bepaalde maatvoeringen GOEDGEKEURD VOOR: Alfa Romeo Mi.To, Mercedes E Klasse, Opel Insignia, Seat Ibiza, Toyota Avensis, VW Golf en Polo, BMW 1, 3 en 5 Reeks.
EU-bandenlabel en efficiëntieklasse
De Europese Unie, onder CE 1222/2009, heeft opdracht gegeven dat alle banden die geproduceerd worden na de datum van 1 juli 2012 voor auto's en commerciële voertuigen zijn voorzien van standaard EU-bandenlabels die hen classificeren onder drie prestatie-eigenschappen: brandstofverbruik geclassificeerd van A tot G, grip op nat wegdek geclassificeerd van A tot G, en geluidsemissie in decibel.
Categorieën van banden, niet beïnvloed door deze regeling, zijn onder andere: vernieuwde banden, professionele off-road banden, race-/sportautobanden, evenals bepaalde soorten banden die zijn ontworpen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, T-type tijdelijke reservebanden, banden voor auto's gebouwd vóór 1990, banden met een maximum toegestane snelheid van 80 km/u, banden voor velgen met een diameter kleiner dan of gelijk aan 254 mm of groter of gelijk aan 635 mm. Dit label is aan de ene kant bedoeld om de economische en ecologische efficiëntie in het verkeer te bevorderen, evenals het verhogen van de verkeersveiligheid, en aan de andere kant om consumenten te helpen om de juiste banden te kiezen door te zorgen voor een zekere mate van producttransparantie.
Niettemin werd het label bekritiseerd omdat het slechts een beperkt aantal kenmerken weergeeft. Vakmensen beweren dat de banden veel meer functies hebben die belangrijk zijn en van belang zijn voor de verkeersveiligheid, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, aquaplaning eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, producteigenschappen op natte en droge wegen anders dan grip op nat wegdek, eigenschappen op sneeuw. De bandenfabrikanten suggereren dat de testresultaten van verschillende instellingen en de industriële tijdschriften een zeer belangrijke bron van informatie voor de eindgebruiker moet blijven, omdat zij zich focussen op een brede verscheidenheid aan bandeigenschappen en functies en deze ook beoordelen.
Bridgestone Turanza ER 300 tyre review
Gemiddelde uit 221 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
52.284.596
20.02.2021vanBert Ik ben een rustige chauffeur. Met al mijn banden heb ik steeds tussen de 90.000 en de 100.000 km gereden. Met deze band zal ik al moeite hebben om 30.000 km te halen. De band maakt veel lawaai, het verbruik is hoog en op nat wegdek is hij niet veel waard. Op besneeuwde wegen is hij zelfs levensgevaarlijk. In landen waar er sneeuw ligt in de winter, zou ik deze band sterk afraden. Deze band lag standaard gemonteerd bij aankoop, en was een serieuze tegenvaller. De slechtste band waar ik ooit mee gereden heb. Een afrader.
31.01.2019vanLudo .
20.07.2014vande schuyter heel goede band voor zijn prijs
met normaal rijgedrag kan men er veel km met doen wij hebben met onze voorgaande banden van het zelfde type ongeveer 65000 km afgelegd
13.12.2013vanAndreV Band is voor mijn rijgedrag te comfortabel. Geen scherp stuurgedrag. Band rolt wat makkelijk over zijn wang bij bochten. Verder hele goede band !