Wij gebruiken Cookies. Door deze pagina te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik ervan.
OK
Dunlop
Wij leveren alleen de band. Als er een velg wordt getoond op de foto is dat alleen als voorbeeld gebruikt.
Dunlop

Dunlop SP Sport Maxx GT DSROF 315/35 R20 110W XL *, runflat

Dunlop

Dunlop SP Sport Maxx GT DSROF 315/35 R20 110W XL *, runflat

Dunlop - Bandenfabrikant uit Japan. Een kwaliteitsproduct voor het hogere prijssegment.

Bandenmaat
315/35 R20 110W XL *, runflat 
Voorraadstatus:
beschikbaar
Banden:
ZomerbandenSo
Snelheidsindex:
W: Goedgekeurd tot 270 km/h
EAN:
3188649821860
Artikelnummer:
R-248111
EU Bandenlabel:
DEX:
Klantbeoordelingen:
(2)
Voor vragen of opmerkingen neem a.u.b. contact met ons op via autopink-shop​@delti.com
Adviesprijs*   449,50 €
357,83
+ 4,77 € Ecotax = 362,60 €
Price per item, Incl. VAT
Gratis levering**
2 - 5 werkdagen levertijd***
30 dagen retourbeleid
Meer dan 550 station servicepartners

Voeg product toe om te vergelijken

  • Beschrijving
  • Bandenlabel
  • Klantbeoordelingen
  • Technische specificaties

Uitzonderlijke grip op droog wegdek voor high performance rijgedrag.

  • Superieure grip op droog wegdek
  • Zeer goede handling
  • Goede stabiliteit op hoge snelheid en in bochten

Specifiek velgmontagesysteem. Verstevigt de verbinding tussen de band en de velg voor een nauwkeuriger rijervaring. Net zoals de grip tussen uw hand en het stuur, zorgt het specifieke systeem voor betere controle en uitstekend weggedrag.Voordelen Verbeterd wegcontact, meer stabiliteit en precisie.

Silica-Plus rubbersamenstelling. Een rubbersamenstelling uit de motorsport die een hoge mate van grip levert, met name op natte wegen en bij lage temperaturen.Voordelen Ongeëvenaarde rem- en versnellingsprestaties; hoge grip in natte en koude omstandigheden; weinig slijtage.

Nanodeeltjes. De rubbersamenstelling van het loopvlak gemengd met nanodeeltjes van race carbon black. Deze nanodeeltjes worden met hars en polymeren gecombineerd voor een uitstekende hechting aan droge en natte wegen.VoordelenOngeëvenaarde grip op droog en nat wegdek, nauwkeurige remprestaties, betere slijtage.

Jointless Belt (JLB). Een hybride overlaytechnologie die omtrekvervormingen bij hoge snelheden beperkt.Voordelen Ongeëvenaarde stabiliteit bij hoge snelheid; soepele en gelijkmatige slijtage.

Maximum Flange Shield (MFS). Een systeem om de velg te beschermen. Het MFS vormt een rubberprofiel rondom de omtrek van de band, net boven de flank van de band. Hierdoor ontstaat een beschermende bufferzone.Voordelen Beschermt wielen die van dure legeringen zijn gemaakt tegen schuren. Variabele groef/rubber verhouding van het profiel Het asymmetrisch profielontwerp met een variabel negatief profielaandeel biedt een hoge mate van weerstand tegen aquaplaning. Het massieve buitenste schouderblok zorgt voor snelle en storingsvrije afvoer van water en uitstekende stabiliteit in de bochten.Voordelen Hoge weerstand tegen aquaplaning; verbeterd wegcontact; betere stabiliteit en stuurnauwkeurigheid in de bochten.

Multi Radius Tread (MRT). MRT-ontwerpen verdelen het loopvlak in de breedte in tien segmenten met een verschillende straal en zijn daardoor nauwkeuriger. Dit leidt tot zeer effectieve drukverdeling op het wegcontactvlak. Het effect is een veel geleidelijker overgang van rechtuit rijden naar bochten, wat leidt tot nauwkeuriger en progressieve reacties. Voordelen Aanzienlijk betere controle onder alle rijomstandigheden; uitstekende handling op nat en droog wegdek; meer controle bij het nemen van bochten.

Dubbele silica rubbersamenstelling. Deze rubbersamenstelling verbetert de acceleratieprestaties en zorgt voor weinig slijtage.Voordelen Ongeëvenaarde rem- en versnellingsprestaties; uitstekende handling op zomer- en herfstwegen; hoge grip; bestand tegen slijtage.

Asymmetrisch profiel. Een asymmetrisch profiel biedt betere handling en een betere weerstand tegen aquaplaning. De rondlopende centrale rib verbetert de stabiliteit en de precisie. De asymmetrische plaatsing van de groeven verbetert de grip op nat en droog wegdek.Voordelen Verbeterde prestaties op rechte stukken en in de bochten; grotere weerstand tegen aquaplaning.

Vlakker loopvlak. De nieuwe generatie Dunlop-banden beschikt over een vlakker loopvlak met een vier tot acht procent groter contactvlak, afhankelijk van maat en type. Een groter contactvlak zorgt voor meer stabiliteit en een verbeterd wegcontact, waardoor de banden sneller en nauwkeuriger reageren.Voordelen Verbeterde stabiliteit en stuurprecisie; minder slijtage in de schouders; uitmuntende stabiliteit en precisie in bochten; uitstekende grip op droog wegdek.

EU-Bandenlabel / Rendementsklassen

EU-Bandenlabel / Rendementsklassen

De Europese Unie heeft bij verordening (nr. 1222/2009) het EU-Bandenlabel ingevoerd, dat identiek en bindend is voor alle EU-lidstaten. Het is van toepassing op banden voor personenauto's, lichte bedrijfsvoertuigen en zware bedrijfsvoertuigen die na 1.7.2012 zijn geproduceerd.

Drie verschillende gedeelten worden getest: rolweerstand, grip op nat wegdek en het rolgeluid dat de band op de weg maakt.

Het EU-bandenetiket is niet van toepassing op: vernieuwde banden, professionele off-roadbanden, racebanden, banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, noodbanden van het T-type, speciale banden voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990, banden met een maximaal toegestane snelheid van 80 km/uur, banden voor velgen met een nominale diameter van 254 mm of minder of 635 mm of meer.

Met deze verordening beoogt de Europese Unie enerzijds de economische en ecologische efficiëntie van het wegverkeer te bevorderen en de verkeersveiligheid te vergroten, en anderzijds de consument meer transparantie van de producten te bieden en tegelijkertijd te dienen als een actief hulpmiddel bij de besluitvorming.

Al tijdens de integratie bekritiseren deskundigen het feit dat het EU-bandenlabel helaas maar een paar productkenmerken vermeldt. Naast rolweerstand, grip op nat wegdek en rolgeluid, waarop de EU-bandenetikettering vooral is gericht, hebben banden veel belangrijkere en veiligheidsrelevantere producteigenschappen, zoals aquaplaning-eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, remeigenschappen op droog en nat wegdek, gedrag onder winterse omstandigheden, enz.

Bandenfabrikanten wijzen erop dat testresultaten van diverse instellingen en vakbladen een belangrijk informatiemedium voor de eindgebruiker blijven. Deze tests richten zich meestal op andere veiligheidsrelevante productkenmerken dan de EU-normkwalificaties voor de etikettering van banden, die altijd belangrijk zijn voor de eindgebruiker.

SP Sport Maxx GT DSROF tyre review

Gemiddelde uit 11 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw  N/A
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden? 14.709
07.12.2018 van Coby
Fijne rustige band ondanks de runflat eigen schap. Hiervoor Michelin ZP gehad en die waren aanzienlijk anders en minder fijn. Deze banden trilden ook heel erg en dat doen deze niet. Echt een aanrader.
Bekijk meer beoordelingen
Merk Dunlop
Model SP Sport Maxx GT DSROF
Dimension 315/35 R20 110W XL *, runflat
Band breedte 315
Band Profiel 35
Construction type R
Bandenmaat 20
Banden load index 110
Snelheidsindex (W)
With/Without Valve (TT/TL) Band vereist binnenband
M/C Nee

*Wij vermelden, indien beschikbaar, ook de richtprijzen van de fabrikant incl. BTW.

**Prijzen zijn per band en incl. BTW in België.
***Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.