We gebruiken Cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te bieden en verkeer te analyseren. Daarnaast voorzien we social media-, advertentie- en analysepartners van informatie over hoe u onze website gebruikt. Als u onze website blijft gebruiken, gaat u akkoord met onze cookies.
Cookie-instellingen beheren
Om u een optimale ervaring met de site te bieden, maken wij gebruik van cookies. Dit zijn kleine tekstbestanden die op uw computer worden opgeslagen. Het gaat onder meer om cookies voor de werking en optimalisatie van de pagina, maar ook voor diensten als tekst- of videochat, en voor reclame op basis van uw gedrag op internet. Zo kunt u bijvoorbeeld te weten komen of u onze website meerdere keren bezoekt vanaf hetzelfde apparaat. Wij willen u de keuze geven welke cookies u toestaat
Verplichte cookies
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het navigeren door pagina's en het gebruik van basisfuncties
noodzakelijk
Analytische cookies, marketing cookies, diensten van andere bedrijven (onafhankelijke derde partijen)
Analytische cookies
Deze cookies helpen ons het gedrag van gebruikers beter te begrijpen.
Nee
Ja
Marketing cookies
Deze cookies en soortgelijke technologieën worden gebruikt om gepersonaliseerde en dus relevante reclame-inhoud weer te geven.
High performance eigenaars van voertuigen nog steeds op zoek naar veiligheid op de eerste als het gaat om het kiezen van een band, op de voet gevolgd door prestaties en comfort. Dus de uitdaging voor onze ingenieurs was om de voorspellende veiligheidssystemen gevonden op moderne auto's aan te vullen en een band die deze krachtige moderne voertuigen kan bedienen zonder verlies van prestaties te ontwikkelen. Het resultaat was de Eagle F1 Asymmetric.
De combinatie van onze revolutionaire Active Cornergrip Technologie en Racing Compound, wordt de druk gelijkmatig verdeeld in de bochten bij hoge snelheden, wat betekent dat meer contact patch grijpt de weg meer van de tijd. De Eagle F1 Asymmetric voordelen: Hoge prestaties, extreme veiligheid. Weerstand tegen aquaplaning, nat wegdek Betere tracking en grip in natte en droge omstandigheden Zorgen voor een soepeler, stiller rijden.
Kortere remafstand op natte en droge wegen. Betrouwbaar stoppen wanneer elke seconde telt dankzij de ActiveBraking-technologie, die het contact van de band met de weg vergroot als u remt. In tests tegen toonaangevende concurrenten leverde de Eagle F1 Asymmetric 2 een 3 meter kortere remweg op natte wegen en een 2 meter kortere remweg op droge wegen.*
High performance handling. Haal meer uit uw auto. De rubbersamenstelling met silica verbetert de grip, voor betrouwbare handling op natte en droge wegen. Een stijve karkasstructuur verbetert de stuurnauwkeurigheid bij hoge snelheden. Onlangs gekozen tot fabrieksband voor de nieuwe Mercedes-Benz CLS.
Betere brandstofefficiëntie. Met de FuelSaving-technologie van Goodyear bespaart u brandstof en verlaagt de CO2 -uitstoot. Door de lichte constructie heeft de band minder energie nodig om te rollen, terwijl de silica rubbersamenstelling ervoor zorgt dat er minder warmte vrijkomt.
EU-Bandenlabel / Rendementsklassen
De Europese Unie heeft bij verordening (nr. 1222/2009) het EU-Bandenlabel ingevoerd, dat identiek en bindend is voor alle EU-lidstaten. Het is van toepassing op banden voor personenauto's, lichte bedrijfsvoertuigen en zware bedrijfsvoertuigen die na 1.7.2012 zijn geproduceerd.
Drie verschillende gedeelten worden getest: rolweerstand, grip op nat wegdek en het rolgeluid dat de band op de weg maakt.
Het EU-bandenetiket is niet van toepassing op: vernieuwde banden, professionele off-roadbanden, racebanden, banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, noodbanden van het T-type, speciale banden voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990, banden met een maximaal toegestane snelheid van 80 km/uur, banden voor velgen met een nominale diameter van 254 mm of minder of 635 mm of meer.
Met deze verordening beoogt de Europese Unie enerzijds de economische en ecologische efficiëntie van het wegverkeer te bevorderen en de verkeersveiligheid te vergroten, en anderzijds de consument meer transparantie van de producten te bieden en tegelijkertijd te dienen als een actief hulpmiddel bij de besluitvorming.
Al tijdens de integratie bekritiseren deskundigen het feit dat het EU-bandenlabel helaas maar een paar productkenmerken vermeldt. Naast rolweerstand, grip op nat wegdek en rolgeluid, waarop de EU-bandenetikettering vooral is gericht, hebben banden veel belangrijkere en veiligheidsrelevantere producteigenschappen, zoals aquaplaning-eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, remeigenschappen op droog en nat wegdek, gedrag onder winterse omstandigheden, enz.
Bandenfabrikanten wijzen erop dat testresultaten van diverse instellingen en vakbladen een belangrijk informatiemedium voor de eindgebruiker blijven. Deze tests richten zich meestal op andere veiligheidsrelevante productkenmerken dan de EU-normkwalificaties voor de etikettering van banden, die altijd belangrijk zijn voor de eindgebruiker.
EAGLE F1 Asymmetric tyre review
Gemiddelde uit 1.187 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
29.109
09.05.2020vanJan Top
16.11.2018vanRob Meuwsen Comfortabel, met veel grip.
27.08.2012vanDennis Dit zijn echt super banden met heel erg veel grip
30.12.2011vanWouter Verbaarschot Nog niet in sneeuw gereden