We gebruiken Cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te bieden en verkeer te analyseren. Daarnaast voorzien we social media-, advertentie- en analysepartners van informatie over hoe u onze website gebruikt. Als u onze website blijft gebruiken, gaat u akkoord met onze cookies.
Goodyear
Opmerking: De prijzen gelden voor banden zonder velg. Afhankelijk van de afmeting van de band, kan het patroon van het loopvlak variëren.
Goodyear

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 285/40 ZR19 (103Y) N0

Goodyear

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 285/40 ZR19 (103Y) N0

Goodyear - Amerikaanse bandenproducent, kwaliteitsproduct voor hoog prijssegment.

Bandenmaat
285/40 ZR19 (103Y) N0 
Voorraadstatus:
beschikbaar
Banden:
ZomerbandenSo
Snelheidsindex:
(Y): Goedgekeurd meer dan 301 km/h
EAN:
5452000379795
Artikelnummer:
R-190533
EU Bandenlabel:
DEX:
Klantbeoordelingen:
(65)
Voor vragen of opmerkingen neem a.u.b. contact met ons op via autopink-shop​@delti.com
Adviesprijs*   374,00 €
276,74
+ 2,86 € Ecotax = 279,60 €
Price per item, Incl. VAT
Gratis levering**
2 - 5 werkdagen levertijd***
30 dagen retourbeleid
Meer dan 550 station servicepartners

Voeg product toe om te vergelijken

  • Beschrijving
  • Bandenlabel
  • Klantbeoordelingen
  • Technische specificaties

High performance eigenaars van voertuigen nog steeds op zoek naar veiligheid op de eerste als het gaat om het kiezen van een band, op de voet gevolgd door prestaties en comfort. Dus de uitdaging voor onze ingenieurs was om de voorspellende veiligheidssystemen gevonden op moderne auto's aan te vullen en een band die deze krachtige moderne voertuigen kan bedienen zonder verlies van prestaties te ontwikkelen. Het resultaat was de Eagle F1 Asymmetric.

De combinatie van onze revolutionaire Active Cornergrip Technologie en Racing Compound, wordt de druk gelijkmatig verdeeld in de bochten bij hoge snelheden, wat betekent dat meer contact patch grijpt de weg meer van de tijd. De Eagle F1 Asymmetric voordelen: Hoge prestaties, extreme veiligheid. Weerstand tegen aquaplaning, nat wegdek Betere tracking en grip in natte en droge omstandigheden Zorgen voor een soepeler, stiller rijden.

Kortere remafstand op natte en droge wegen. Betrouwbaar stoppen wanneer elke seconde telt dankzij de ActiveBraking-technologie, die het contact van de band met de weg vergroot als u remt. In tests tegen toonaangevende concurrenten leverde de Eagle F1 Asymmetric 2 een 3 meter kortere remweg op natte wegen en een 2 meter kortere remweg op droge wegen.*

High performance handling. Haal meer uit uw auto. De rubbersamenstelling met silica verbetert de grip, voor betrouwbare handling op natte en droge wegen. Een stijve karkasstructuur verbetert de stuurnauwkeurigheid bij hoge snelheden. Onlangs gekozen tot fabrieksband voor de nieuwe Mercedes-Benz CLS.

Betere brandstofefficiëntie. Met de FuelSaving-technologie van Goodyear bespaart u brandstof en verlaagt de CO2 -uitstoot. Door de lichte constructie heeft de band minder energie nodig om te rollen, terwijl de silica rubbersamenstelling ervoor zorgt dat er minder warmte vrijkomt.

EU-Bandenlabel / Rendementsklassen

In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.

De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.

De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm

De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag

brandstofefficiëntie

Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).

Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn.
(Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie
* indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)

Let op:
Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.

Grip op nat wegdek

De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).

Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).*
*Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV

Let op:
De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.

Extern rolgeluid

Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.

A
Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is.
B
De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is.
C
De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.

EAGLE F1 Asymmetric tyre review

Gemiddelde uit 1.187 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden? 29.109
09.05.2020 van Jan
Top
16.11.2018 van Rob Meuwsen
Comfortabel, met veel grip.
27.08.2012 van Dennis
Dit zijn echt super banden met heel erg veel grip
30.12.2011 van Wouter Verbaarschot
Nog niet in sneeuw gereden
Bekijk meer beoordelingen
Merk Goodyear
Model Eagle F1 Asymmetric
Dimension 285/40 ZR19 (103Y) N0
Band breedte 285
Band Profiel 40
Construction type ZR
Bandenmaat 19
Banden load index 103
Snelheidsindex ((Y))
With/Without Valve (TT/TL) Band vereist binnenband
M/C Nee

*Wij vermelden, indien beschikbaar, ook de richtprijzen van de fabrikant incl. BTW.

**Prijzen zijn per band en incl. BTW in België.
***Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.