We gebruiken Cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te bieden en verkeer te analyseren. Daarnaast voorzien we social media-, advertentie- en analysepartners van informatie over hoe u onze website gebruikt. Als u onze website blijft gebruiken, gaat u akkoord met onze cookies.
Cookie-instellingen beheren
Om u een optimale ervaring met de site te bieden, maken wij gebruik van cookies. Dit zijn kleine tekstbestanden die op uw computer worden opgeslagen. Het gaat onder meer om cookies voor de werking en optimalisatie van de pagina, maar ook voor diensten als tekst- of videochat, en voor reclame op basis van uw gedrag op internet. Zo kunt u bijvoorbeeld te weten komen of u onze website meerdere keren bezoekt vanaf hetzelfde apparaat. Wij willen u de keuze geven welke cookies u toestaat
Verplichte cookies
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het navigeren door pagina's en het gebruik van basisfuncties
noodzakelijk
Analytische cookies, marketing cookies, diensten van andere bedrijven (onafhankelijke derde partijen)
Analytische cookies
Deze cookies helpen ons het gedrag van gebruikers beter te begrijpen.
Nee
Ja
Marketing cookies
Deze cookies en soortgelijke technologieën worden gebruikt om gepersonaliseerde en dus relevante reclame-inhoud weer te geven.
Sneeuw / ijs Uitstekend geschikt voor gebruik op sneeuw - sneeuwvlok symbool en de M + S-aanduiding, voor veilige starten en stoppen op sneeuw.
Regen Uitstekende prestaties op nat wegdek. Bereikt klasse B in de prestaties op nat wegdek categorie van de Europese bandenlabel. Dit betekent dat maximaal 5% kortere remweg is op nat wegdek, en een 8% lager risico op aquaplaning in een rechte lijn en 4% in bochten, in vergelijking met zijn voorganger KLEBER Quadraxer (interne test in het formaat 205/55 R16 91H, uitgevoerd in december 2014).
Droge wegen Verbeterde prestaties op droge wegen - tot 3,5 m kortere remweg ten opzichte van zijn voorganger KLEBER Quadraxer (interne test in het formaat 205/55 R16 91H, uitgevoerd in januari 2015).
EU-Bandenlabel / Rendementsklassen
De Europese Unie heeft bij verordening (nr. 1222/2009) het EU-Bandenlabel ingevoerd, dat identiek en bindend is voor alle EU-lidstaten. Het is van toepassing op banden voor personenauto's, lichte bedrijfsvoertuigen en zware bedrijfsvoertuigen die na 1.7.2012 zijn geproduceerd.
Drie verschillende gedeelten worden getest: rolweerstand, grip op nat wegdek en het rolgeluid dat de band op de weg maakt.
Het EU-bandenetiket is niet van toepassing op: vernieuwde banden, professionele off-roadbanden, racebanden, banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, noodbanden van het T-type, speciale banden voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990, banden met een maximaal toegestane snelheid van 80 km/uur, banden voor velgen met een nominale diameter van 254 mm of minder of 635 mm of meer.
Met deze verordening beoogt de Europese Unie enerzijds de economische en ecologische efficiëntie van het wegverkeer te bevorderen en de verkeersveiligheid te vergroten, en anderzijds de consument meer transparantie van de producten te bieden en tegelijkertijd te dienen als een actief hulpmiddel bij de besluitvorming.
Al tijdens de integratie bekritiseren deskundigen het feit dat het EU-bandenlabel helaas maar een paar productkenmerken vermeldt. Naast rolweerstand, grip op nat wegdek en rolgeluid, waarop de EU-bandenetikettering vooral is gericht, hebben banden veel belangrijkere en veiligheidsrelevantere producteigenschappen, zoals aquaplaning-eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, remeigenschappen op droog en nat wegdek, gedrag onder winterse omstandigheden, enz.
Bandenfabrikanten wijzen erop dat testresultaten van diverse instellingen en vakbladen een belangrijk informatiemedium voor de eindgebruiker blijven. Deze tests richten zich meestal op andere veiligheidsrelevante productkenmerken dan de EU-normkwalificaties voor de etikettering van banden, die altijd belangrijk zijn voor de eindgebruiker.
Quadraxer 2 tyre review
Gemiddelde uit 433 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
11.751
15.07.2021vanMarc De banden hebben een goede grip op zowel droog als nat wegdek. Ook bij hevige sneeuwval zijn ze betrouwbaar. Ze maken echter een zingend geluid tussen 60 en 80 km/h, vooral bij nat wegdek. Dit werkt nogal storend.
16.05.2021vanH. van der Heijden Fijne stabiele en rustige banden en voelen bij het rijden veilig aan, bij droog, regenachtig weer en sneeuw behoorlijk veel grip. Na aanschaf de auto gelijk rondom uit laten lijnen. Nu, na 51.000 km en exact 3 jaar, beginnen de achterbanden aan de binnenzijde te kuppen, waardoor veel bandenlawaai, terwijl het profiel nog 6 mm is en voor 4,5 mm. Dus toe aan een nieuwe set banden. Hiervoor Goodyear banden gehad, die met 35.000 km volledig op waren en een slechte wegligging had.