We gebruiken Cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te bieden en verkeer te analyseren. Daarnaast voorzien we social media-, advertentie- en analysepartners van informatie over hoe u onze website gebruikt. Als u onze website blijft gebruiken, gaat u akkoord met onze cookies.
Cookie-instellingen beheren
Om u een optimale ervaring met de site te bieden, maken wij gebruik van cookies. Dit zijn kleine tekstbestanden die op uw computer worden opgeslagen. Het gaat onder meer om cookies voor de werking en optimalisatie van de pagina, maar ook voor diensten als tekst- of videochat, en voor reclame op basis van uw gedrag op internet. Zo kunt u bijvoorbeeld te weten komen of u onze website meerdere keren bezoekt vanaf hetzelfde apparaat. Wij willen u de keuze geven welke cookies u toestaat
Verplichte cookies
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het navigeren door pagina's en het gebruik van basisfuncties
noodzakelijk
Analytische cookies, marketing cookies, diensten van andere bedrijven (onafhankelijke derde partijen)
Analytische cookies
Deze cookies helpen ons het gedrag van gebruikers beter te begrijpen.
Nee
Ja
Marketing cookies
Deze cookies en soortgelijke technologieën worden gebruikt om gepersonaliseerde en dus relevante reclame-inhoud weer te geven.
De Proxes T1-R is de opvolger van de Proxes T1-S in het ultra high-performance segement tot 300 km/u. Het vernieuwde V-vormige profiel met brede groeven en stabiele schouderconstructie zorgen voor een fenomenale handling op een natte- en droge ondergrond. De schouderblokken in het profiel hebben een preventieve werking tegen onregelmatige slijtage en reduceren de geluidsproduktie van de band.
Alle maten zijn uitgevoerd met een velgrandbeschermer. 'Generation S' Silica, High-Grip Tread Compound Verhoogde aanwezigheid van Silica zorgt voor een verbetering van de prestaties op zowel droog als nat wegdek. Richting gebonden profiel design Biedt excellente prestaties op droog en nat wegdek en zorgt voor een modern design. V-profiel Snelle en efficiënte waterafvoer. Stevige schouder rib Uitstekende stuurprecisie bij het nemen van bochten. Voorkomt onregelmatige slijtage. Schuine schouderinkepingen Voorkomt onregelmatige slijtage.
'Generation S' Silica, High-Grip Tread Compound
Verhoogde aanwezigheid van Silica zorgt voor een verbetering van de prestaties op zowel droog als nat wegdek.
Richting gebonden profiel design
Biedt excellente prestaties op droog en nat wegdek en zorgt voor een modern design.
V-profiel
Snelle en efficiënte waterafvoer.
Stevige schouder rib
Uitstekende stuurprecisie bij het nemen van bochten. Voorkomt onregelmatige slijtage.
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
PROXEST1-R tyre review
Gemiddelde uit 3.974 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
15.133
02.10.2019vanBino De grip bij droog wegdek is werkelijk fenomenaal. Verbruik let ik eerlijk gezegd niet zo op en over slijtage kan ik nog niet heel veel zeggen. Geluid is prima in orde. Op nat zijn ze echter gewoon onder de maat. Het is duidelijk een performance band waar je bijvoorbeeld op een (droog) circuit of bochtige binnenwegen erg veel plezier aan beleefd. Ondanks dat ik een vrij zeldzame auto heb gebruik ik deze gewoon elke dag. In NL heb je vaak last van nattigheid en de goede grip op droge wegen weegt niet op tegen de slechte grip op natte wegen. Zelfs in de drie spin ik nog door als ik te veel gas geef. Hier hadden zelfs de 195 brede winterbandjes geen last van. Ik zal bij de aanschaf van een volgende band dus meer naar de allround eigenschappen kijken. Echter, heb je een hobby auto die enkel met mooi weer en evenementen buiten komt is dit een aanrader. Heb overigens gehoord dat ik in de winter waarschijnlijk nog meer lol kan beleven. Mijn garagist die dezelfde banden heeft gehad vertelde me dat deze banden in sneeuw werkelijk nul grip hebben.
19.06.2019vanErwin Geysen Bij het nemen van een slappe bocht tegen 50km/u maken de voorbanden wat lawaai.
26.01.2019vanJukema Als je een budgetband zoekt die goede grip bij normale temperaturen zoekt, dan heb je bingo.
Alleen bij regen en dampen wegen kun je beter uitkijken dan is de grip niet veel meer
02.01.2016vanTheo Verbeet ik heb de achterbanden vervangen en met de eerste rit een paar keer gestopt om te kijken of de wielen wel goed vastzaten.zo dweilde de auto over de weg!echt waar