We gebruiken Cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te bieden en verkeer te analyseren. Daarnaast voorzien we social media-, advertentie- en analysepartners van informatie over hoe u onze website gebruikt. Als u onze website blijft gebruiken, gaat u akkoord met onze cookies.
Cookie-instellingen beheren
Om u een optimale ervaring met de site te bieden, maken wij gebruik van cookies. Dit zijn kleine tekstbestanden die op uw computer worden opgeslagen. Het gaat onder meer om cookies voor de werking en optimalisatie van de pagina, maar ook voor diensten als tekst- of videochat, en voor reclame op basis van uw gedrag op internet. Zo kunt u bijvoorbeeld te weten komen of u onze website meerdere keren bezoekt vanaf hetzelfde apparaat. Wij willen u de keuze geven welke cookies u toestaat
Verplichte cookies
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het navigeren door pagina's en het gebruik van basisfuncties
noodzakelijk
Analytische cookies, marketing cookies, diensten van andere bedrijven (onafhankelijke derde partijen)
Analytische cookies
Deze cookies helpen ons het gedrag van gebruikers beter te begrijpen.
Nee
Ja
Marketing cookies
Deze cookies en soortgelijke technologieën worden gebruikt om gepersonaliseerde en dus relevante reclame-inhoud weer te geven.
De Proxes T1-R is de opvolger van de Proxes T1-S in het ultra high-performance segement tot 300 km/u. Het vernieuwde V-vormige profiel met brede groeven en stabiele schouderconstructie zorgen voor een fenomenale handling op een natte- en droge ondergrond. De schouderblokken in het profiel hebben een preventieve werking tegen onregelmatige slijtage en reduceren de geluidsproduktie van de band.
Alle maten zijn uitgevoerd met een velgrandbeschermer. 'Generation S' Silica, High-Grip Tread Compound Verhoogde aanwezigheid van Silica zorgt voor een verbetering van de prestaties op zowel droog als nat wegdek. Richting gebonden profiel design Biedt excellente prestaties op droog en nat wegdek en zorgt voor een modern design. V-profiel Snelle en efficiënte waterafvoer. Stevige schouder rib Uitstekende stuurprecisie bij het nemen van bochten. Voorkomt onregelmatige slijtage. Schuine schouderinkepingen Voorkomt onregelmatige slijtage.
'Generation S' Silica, High-Grip Tread Compound
Verhoogde aanwezigheid van Silica zorgt voor een verbetering van de prestaties op zowel droog als nat wegdek.
Richting gebonden profiel design
Biedt excellente prestaties op droog en nat wegdek en zorgt voor een modern design.
V-profiel
Snelle en efficiënte waterafvoer.
Stevige schouder rib
Uitstekende stuurprecisie bij het nemen van bochten. Voorkomt onregelmatige slijtage.
Schuine schouderinkepingen
Voorkomt onregelmatige slijtage.
EU-Bandenlabel / Rendementsklassen
De Europese Unie heeft bij verordening (nr. 1222/2009) het EU-Bandenlabel ingevoerd, dat identiek en bindend is voor alle EU-lidstaten. Het is van toepassing op banden voor personenauto's, lichte bedrijfsvoertuigen en zware bedrijfsvoertuigen die na 1.7.2012 zijn geproduceerd.
Drie verschillende gedeelten worden getest: rolweerstand, grip op nat wegdek en het rolgeluid dat de band op de weg maakt.
Het EU-bandenetiket is niet van toepassing op: vernieuwde banden, professionele off-roadbanden, racebanden, banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, noodbanden van het T-type, speciale banden voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990, banden met een maximaal toegestane snelheid van 80 km/uur, banden voor velgen met een nominale diameter van 254 mm of minder of 635 mm of meer.
Met deze verordening beoogt de Europese Unie enerzijds de economische en ecologische efficiëntie van het wegverkeer te bevorderen en de verkeersveiligheid te vergroten, en anderzijds de consument meer transparantie van de producten te bieden en tegelijkertijd te dienen als een actief hulpmiddel bij de besluitvorming.
Al tijdens de integratie bekritiseren deskundigen het feit dat het EU-bandenlabel helaas maar een paar productkenmerken vermeldt. Naast rolweerstand, grip op nat wegdek en rolgeluid, waarop de EU-bandenetikettering vooral is gericht, hebben banden veel belangrijkere en veiligheidsrelevantere producteigenschappen, zoals aquaplaning-eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, remeigenschappen op droog en nat wegdek, gedrag onder winterse omstandigheden, enz.
Bandenfabrikanten wijzen erop dat testresultaten van diverse instellingen en vakbladen een belangrijk informatiemedium voor de eindgebruiker blijven. Deze tests richten zich meestal op andere veiligheidsrelevante productkenmerken dan de EU-normkwalificaties voor de etikettering van banden, die altijd belangrijk zijn voor de eindgebruiker.
PROXES T1-R tyre review
Gemiddelde uit 3.970 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
15.146
02.10.2019vanBino De grip bij droog wegdek is werkelijk fenomenaal. Verbruik let ik eerlijk gezegd niet zo op en over slijtage kan ik nog niet heel veel zeggen. Geluid is prima in orde. Op nat zijn ze echter gewoon onder de maat. Het is duidelijk een performance band waar je bijvoorbeeld op een (droog) circuit of bochtige binnenwegen erg veel plezier aan beleefd. Ondanks dat ik een vrij zeldzame auto heb gebruik ik deze gewoon elke dag. In NL heb je vaak last van nattigheid en de goede grip op droge wegen weegt niet op tegen de slechte grip op natte wegen. Zelfs in de drie spin ik nog door als ik te veel gas geef. Hier hadden zelfs de 195 brede winterbandjes geen last van. Ik zal bij de aanschaf van een volgende band dus meer naar de allround eigenschappen kijken. Echter, heb je een hobby auto die enkel met mooi weer en evenementen buiten komt is dit een aanrader. Heb overigens gehoord dat ik in de winter waarschijnlijk nog meer lol kan beleven. Mijn garagist die dezelfde banden heeft gehad vertelde me dat deze banden in sneeuw werkelijk nul grip hebben.
19.06.2019vanErwin Geysen Bij het nemen van een slappe bocht tegen 50km/u maken de voorbanden wat lawaai.
26.01.2019vanJukema Als je een budgetband zoekt die goede grip bij normale temperaturen zoekt, dan heb je bingo.
Alleen bij regen en dampen wegen kun je beter uitkijken dan is de grip niet veel meer
02.01.2016vanTheo Verbeet ik heb de achterbanden vervangen en met de eerste rit een paar keer gestopt om te kijken of de wielen wel goed vastzaten.zo dweilde de auto over de weg!echt waar