We gebruiken Cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te bieden en verkeer te analyseren. Daarnaast voorzien we social media-, advertentie- en analysepartners van informatie over hoe u onze website gebruikt. Als u onze website blijft gebruiken, gaat u akkoord met onze cookies.
Cookie-instellingen beheren
Om u een optimale ervaring met de site te bieden, maken wij gebruik van cookies. Dit zijn kleine tekstbestanden die op uw computer worden opgeslagen. Het gaat onder meer om cookies voor de werking en optimalisatie van de pagina, maar ook voor diensten als tekst- of videochat, en voor reclame op basis van uw gedrag op internet. Zo kunt u bijvoorbeeld te weten komen of u onze website meerdere keren bezoekt vanaf hetzelfde apparaat. Wij willen u de keuze geven welke cookies u toestaat
Verplichte cookies
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het navigeren door pagina's en het gebruik van basisfuncties
noodzakelijk
Analytische cookies, marketing cookies, diensten van andere bedrijven (onafhankelijke derde partijen)
Analytische cookies
Deze cookies helpen ons het gedrag van gebruikers beter te begrijpen.
Nee
Ja
Marketing cookies
Deze cookies en soortgelijke technologieën worden gebruikt om gepersonaliseerde en dus relevante reclame-inhoud weer te geven.
De Ultrac Vorti is een Ultra High Performance-band in het absolute topsegment van de markt. De band is ontwikkeld in nauwe samenwerking met het Italiaanse designhuis Giugiaro. Dankzij het strakke design en asymmetrische profiel heeft deze band een uiterst sportieve en unieke uitstraling.
De band blinkt uit in grip, handling, comfort en remgedrag op zowel droog als nat wegdek. Door gebruik te maken van vernieuwende technologieën is de band ook nog eens verrassend stil. Speciaal voor sportieve auto’s met verschillende bandenmaten op de voor- en achteras is de Ultrac Vorti ook beschikbaar in achterasmaten met een aangepast profiel en afgestemde constructie. Aangezien de voorbanden bij nat wegdek het grootste deel van het water afvoeren, is de nadruk bij de achterbanden gelegd op nog meer grip en stabiliteit.
EU-Bandenlabel / Rendementsklassen
De Europese Unie heeft bij verordening (nr. 1222/2009) het EU-Bandenlabel ingevoerd, dat identiek en bindend is voor alle EU-lidstaten. Het is van toepassing op banden voor personenauto's, lichte bedrijfsvoertuigen en zware bedrijfsvoertuigen die na 1.7.2012 zijn geproduceerd.
Drie verschillende gedeelten worden getest: rolweerstand, grip op nat wegdek en het rolgeluid dat de band op de weg maakt.
Het EU-bandenetiket is niet van toepassing op: vernieuwde banden, professionele off-roadbanden, racebanden, banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, noodbanden van het T-type, speciale banden voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990, banden met een maximaal toegestane snelheid van 80 km/uur, banden voor velgen met een nominale diameter van 254 mm of minder of 635 mm of meer.
Met deze verordening beoogt de Europese Unie enerzijds de economische en ecologische efficiëntie van het wegverkeer te bevorderen en de verkeersveiligheid te vergroten, en anderzijds de consument meer transparantie van de producten te bieden en tegelijkertijd te dienen als een actief hulpmiddel bij de besluitvorming.
Al tijdens de integratie bekritiseren deskundigen het feit dat het EU-bandenlabel helaas maar een paar productkenmerken vermeldt. Naast rolweerstand, grip op nat wegdek en rolgeluid, waarop de EU-bandenetikettering vooral is gericht, hebben banden veel belangrijkere en veiligheidsrelevantere producteigenschappen, zoals aquaplaning-eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, remeigenschappen op droog en nat wegdek, gedrag onder winterse omstandigheden, enz.
Bandenfabrikanten wijzen erop dat testresultaten van diverse instellingen en vakbladen een belangrijk informatiemedium voor de eindgebruiker blijven. Deze tests richten zich meestal op andere veiligheidsrelevante productkenmerken dan de EU-normkwalificaties voor de etikettering van banden, die altijd belangrijk zijn voor de eindgebruiker.
Ultrac Vorti tyre review
Gemiddelde uit 181 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
9.748
28.05.2022vanM.Hemsen Sportieve comfortabe band
05.12.2020vanCorluy Ronald Koop nooit deze banden! Reeds 3 banden langs de binnenzijde volledig stuk gescheurd! Op verschillende momenten los van elkaar! Blijkbaar zeer gekend probleem van deze banden!
28.10.2020vanDennis Prettige band. Versterkte zijwand draagt wel bij aan het stuurgedrag maar gaat in theorie een heel klein beetje ten koste van het comfort. Nou merk ik daar in de praktijk weinig van. Bij regenachtig weer wil de band nog wel eens slippen bij optrekken maar dat komt ook door het aantal paardjes onder de kap.
20.09.2019vanPiotr Heb ze op de niewu velgen gemonteerd 2een wiel getrild. Band geruild nog steeds probleem. Band is niet rond. Geen zin meer om ze verder terug af te trekken en verzenden. Nooit meer banden kopen op internet.